Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



האם ניתן להקפיא הליכי גירושין

פתחתם בהליכי גירושין, ועתה אתם מעוניינים למצות את האופציה של שלום בית. האם ניתן להקפיא את ההליכים? האם זה כדאי? ומה זה אומר מבחינה מעשית? על כך במאמר שלפניכם.

תוכן עניינים

חישוב מסלול מחדש: האם כדאי להתגרש?

לא מעט בני זוג שפתחו בהליכי גירושין, עושים חושבים בשלב כלשהו ותוהים האם הצעד הזה משתלם להם. שיקולים רבים מנחים בני זוג בהחלטתם להתגרש, כמו גם בהחלטתם שלא להתגרש.

גירושין אינם דבר פשוט, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה כלכלית. בני זוג שהתרגלו לחיים בזוגיות, עשויים להתקשות עם הבדידות שאחרי הגירושין. אין זה קל לישון לבד בלילה, ואין זה קל למצוא את עצמך ב’שוק הפנויים-פנויות’ של ימינו.

זאת ועוד, לגירושין יש מחיר כלכלי משמעותי. חיים בזוגיות הם בדרך כלל חסכוניים יותר. קחו לדוגמה זוג שגרו יחד בדירה שכורה במחיר סביר, לאחר הגירושין כל אחד מהם צריך לשכור לבדו דירה כמעט באותו המחיר.

כאשר יש ילדים בתמונה, זה קשה שבעתיים:

ראשית, ילדים מתקשים מאד עם הפרידה של הוריהם, ועשויים אף לפתח קשיים רגשיים ונפשיים בעקבות כך.

שנית, נטל גידול הילדים נופל על כתפי ההורה המשמורן באופן כמעט בלעדי, מה שמקשה עליו בתפקוד היומיומי, בעוד, מנגד, ההורה שאינו משמורן סובל אף הוא מכך שאינו נפגש מספיק עם ילדיו. לא פלא, אפוא, שזוגות רבים בוחרים לעצור, לאחר שכבר פתחו בהליכי הגירושין, ולעשות חושבים על כדאיות המהלך.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בקשה מבית המשפט או מבית הדין להקפיא את ההליכים

השאלה שעולה היא: האם ניתן לעצור את הליכי הגירושין? האם ניתן להקפיא את ההליכים עד שבני הזוג ימצו את האופציה של שלום בית?

התשובה היא: כן. ניתן לבקש מבית הדין או מבית המשפט להקפיא את ההליכים.

לשם כך, יש להגיש לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה – היכן שמתנהל התיק – בקשה מנומקת להקפיא את ההליכים עד למיצוי האופציה של שלום בית. במסגרת הבקשה ניתן אף לבקש ביטול מועדי דיון שנקבעו, לאור ההתפתחויות בין הצדדים.

יצוין כי בקשה להקפאת הליכים אינה מוגבלת רק למקרה בו עומד על הפרק שלום בית. גם במקרה בו בני הזוג רוצים להתגרש, אבל מעוניינים להסיר את תביעת הגירושין ולהגיע להסכם גירושין ביניהם, ניתן לבקש מבית המשפט או מבית הדין להקפיא את ההליכים לשם גיבוש הסכם גירושין.

תביעת שלום בית

לא זו בלבד שניתן לבקש הקפאת הליכים בהסכמה, אלא שישנה אפשרות להגיש ‘תביעת שלום בית’. אם הוגשה כנגדך תביעת גירושין בבית הדין ואתה/את מעוניין/ת להמשיך את הנישואין, אתה/את יכול/ה להגיש תביעת נגד של שלום בית.

משמעות התביעה היא בקשה מבית הדין שיאכוף את הצד שמעוניין להתגרש למצות את האופציה של שלום בית.

מובן מאליו שבעידן הנוכחי לא ניתן לאלץ אדם להיות נשוי, אבל בכל זאת לתביעת שלום בית ישנה משמעות. ראשית, תביעה זו דוחפת את הצדדים, בהכוונת בית הדין, לחיקם של יועצים זוגיים שעשויים למרות הכל לשקם את הזוגיות. שנית, תביעה כזו עשויה ליצור יתרון טקטי-משפטי לקראת מאבקי הגירושין. [לא ניכנס במסגרת מאמר זה לפירוט יתרונות אלה].

לסיכום

ניתן בהחלט לבקש מבית הדין או מבית המשפט להקפיא את הליכי הגירושין עד למיצוי האופציה של שלום בית. כמו כן, ניתן לבקש להקפיא את הליכי תביעת הגירושין במידה והצדדים מעוניינים לגבש הסכם גירושין.לגירושין יש מחיר לא פשוט עבור כל הצדדים, ואך טבעי הוא לעשות חושבים ולמצות את האופציה של שלום בית, לפני שמחליטים להתגרש באופן סופי.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף