Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



הליך גירושין בהסכמה [מדריך משפטי, 2023]

הבנתם שחייכם המשותפים הגיעו לקיצם והחלטתם יחד שהגיעה העת להתגרש. גירושין לא חייבים להיות רווי מלחמות, מלאי סכסוכים ועתירי מאבקים. הליך גירושין בהסכמה הוא הליך בו שני בני הזוג חושבים צעד קדימה, מנסים לצמצם את החיכוכים ביניהם ולהגיע לכמה שיותר הסכמות.

הליך גירושין בהסכמה

להסכמות אלה ניתן להגיע בהליך מהיר שאינו מתנהל בערכאות השיפוטיות, אלא באופן אינטימי תוך ניסיון להגיע לכמה שיותר פשרות, ותוך שליטה של בני הזוג על האופן בו יראו היחסים ביניהם לאחר הפרידה. רגע לפני שאתם מתגרשים, חשוב לנו שתדעו מה היתרונות של הליך גירושין בהסכמה.

תוכן עניינים

כיצד מתרגשים בהסכמה?

ראשית על הצדדים להגיע להסכמות בהליך גישור לאחר משא ומתן בכל העניינים הכרוכים בגירושין. ההסכמות העיקריות הן בעניין סידור הגט והכתובה, איזון הרכוש בין הצדדים, זמני השהות של כל אחד מהם עם הילדים ותשלום מזונות הקטינים.

לאחר שהצדדים חותמים על הסכם הגירושין, עליהם לאשר אותו בפני ערכאה שיפוטית, ללא אישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, הסכם הגירושין יהיה חסר תוקף. לבסוף על הצדדים להסדיר את הגירושין בבית הדין הרבני באמצעות מתן גט, ולפנות למשרד הפנים לשינוי הסטטוס שלכם כנשואים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תוך כמה זמן ניתן להשלים הליכי גירושין בהסכמה?

הזמן שלוקח להשלים הליכי גירושין בהסכמה תלוי ברובו בצדדים, ולוקח לרוב מספר חודשים ספורים. ככל שהצדדים יגיעו ליותר פשרות, יסכימו ביניהם וימנעו מהסלמה ו”פיצוץ” המשא ומתן, כך ההליך יהיה מהיר יותר.

מה עלות הליך הגירושין בהסכמה?

עלות גירושין בהסכמה נעה בין אלפי לעשרות אלפי שקלים, בהתאם לאופי ההסכם והמורכבות שלו. העלות מורכבת מעלות עורך הדין שעורך את ההסכם, עלות המגשר, עלות האגרות (אישור ההסכם וסידור הגט) ועלות ייצוג עורך דין בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

חשוב לדעת כי עלות הסכם גירושין היא נמוכה לאין שיעור מעלות הליך גירושין בערכאות השיפוטיות שיכול לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. עורך דין לענייני משפחה שיערוך לכם הסכם מקצועי, יכול לחסוך לכם כספים רבים על ניהול ההליך בערכאות השיפוטיות.

הליך גירושין בהסכמה הוא תמיד לטובת הילדים

ברוב המוחלט של המקרים, הליך גירושין בהסכמה הוא לטובת הילדים, הוא מקצר את ההליכים, מאפשר לכם להיות פנויים לצרכיהם, ומונע סכסוכים עקובים מדם בין ההורים שפוגעים בטובתם.

יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון שהסכמות בין ההורים הנוגעות למזונות ולזמני שהות על הילדים, שיפגעו בטובת הילדים, לא יאושרו בבית המשפט. על כן יש לערוך הסכם מקצועי שיקח בחשבון את טובתם של הילדים, ולא “להיכנע” להסכם שיקפח את זכויותיכם או את זכויות הילדים שלכם, רק במטרה להתגרש במהירות.

מה יתרונות הליך גירושין בהסכמה?

לא סתם בשנים האחרונות זוגות רבים בוחרים לפנות להליך גירושין בהסכמה עוד בטרם לפנייה לערכאות השיפוטיות. היתרונות בקיום הליך גירושין בהסכמה הם רבים:

  • טובתכם האישית – זוגות שמנהלים מאבקים ממושכים בבתי המשפט מוצאים עצמם מותשים, מלאי כעסים ומתמודדים עם נזקים נפשיים ארוכי טווח, שניתן להתחיל לרפא רק לאחר סיום ההליכים. הליך גירושין בהסכמה והמנעות ממאבקים וסכסוכים, יותיר בכם כוחות נפשיים גדולים להתמודד עם המשבר הקשה ממילא של פירוק הנישואין.
  •  טובת הילדים – הליך גירושין הוא הליך של פירוק ופרידה שקשה מאוד לילדים בכל גיל, וחשוב לנסות לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בהם. הימנעות ממאבקים וסכסוכים שומרת על טובת ילדיכם ומאפשרת להם להתמודד עם הקושי בפירוק התא המשפחתי שהיה מוכר להם עד הגירושין.
  • חסכון בזמן – הליך גירושין בהסכמה אורך לרוב מספר חודשים ספורים, לעומת הליך גירושין ללא הסכמה שיכול להתנהל גם מספר שנים. בכך הליך גירושין בהסכמה חוסך לכם זמן רב שהוא משאב יקר מאוד.
  • חסכון בכסף – עלות הליך גירושין בהסכמה נאמדת בסך של אלפי עד עשרות אלפי שקלים לעומת הליך גירושין ללא הסכמה שיכול לעמוד גם על סך של מאות אלפי שקלים.
    עם פירוק התא המשפחתי, והמעבר לחיים בשני בתים, ממילא קשה יותר לחסוך בכסף, ואתם נאלצים להוציא כספים בכפילות על ילדיכם. חסכון בכסף הוא משמעותי מאוד לזוגות מתגרשים ולכן כדאי לבחור בהליך גירושין בהסכמה.
  • פתיחת דף חדש – הליך גירושין בהסכמה מאפשר לכם לנצל את כלל המשאבים שנותרו לכם להתמודדות עם קשיי הגירושין, כך שתוכלו להתחיל פרק חדש בחייכם בהקדם האפשרי.

גירושין בהסכמה ובדרכי שלום

גירושין בהסכמה הם הדרך הטובה ביותר לסיים את קשר הנישואין. לאחר הגירושין ולמרות שינוי הסטטוס ביניכם לבין בן הזוג, אתם נותרים הורים משותפים לילדיכם, וחשוב לשמור על קשר טוב שיטיב עמכם ועם ילדיכם, להגיע לכמה שיותר הסכמות וליישב את הסכסוכים ביניכם בדרכי שלום ונועם.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף