Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



כך תתגרשו ותישארו ביחסים טובים

מתגרשים? אתם לא באמת חייבים לריב. ניתן ואף מומלץ להתגרש ברוח טובה ובלי סכסוכים מיותרים, ולהסדיר את החיים שאחרי הגירושין באמצעות הסכם גירושין. ככל שתיטיבו לשתף פעולה במהלך ולאחר הגירושין, כך ייטב לכם ולילדים שלכם.

תוכן עניינים

הילדים סובלים מאד מסכסוכי גירושין

אני מניח שלרובכם יצא לשמוע ואולי אף להכיר בני זוג המצויים בעיצומו של סכסוך גירושין. סכסוכי הגירושין הם אולי הסכסוך הנפוץ ביותר. בני זוג בהליכי גירושין הם כמו חבית חומר נפץ אשר כל גפרור קטן עשוי לפוצץ אותה ולהבעיר אש גדולה.

מחקרים רבים מצביעים על כך שילדים לוקחים את גירושי הוריהם בצורה קשה. גירושין של ההורים מהווים משבר של ממש בחייו של הילד, אשר עליו להתמודד עם פירוק התא המשפחתי שלתוכו גדל.

כאשר ההורים נקלעים לסכסוך גירושין רווי יצרים, הילד סובל אפילו יותר. לא זו בלבד שהתא המשפחתי שלו מתפרק לנגד עיניו, אלא שהוא רואה את אביו ואמו מתווכחים ביניהם ומפתחים שנאה זה לזו. גירושין כאלו עלולים להשפיע על בריאות נפשו של הילד לטווח הארוך, ואף להזיק להתפתחותו התקינה.

לעתים, סכסוכי גירושין נגררים אל תביעות שווא, כאשר אחד הצדדים נשמע לעצות אחיתופל ומגיש תלונת שווא כנגד בן הזוג בגין אלימות פיזית או מינית כלפיו או כלפי הילדים. במקרים אלו, בן הזוג שנגדו הוגשה התלונה עלול להיות מורחק מהילדים לתקופה ממושכת אשר פוגעת בראש ובראשונה בילדים.

חמורים מכך הם מקרי ה’ניכור ההורי’. ניכור הורי קורה כאשר אחד ההורים מסית את הילד כנגד ההורה השני וגורם לו לפתח שנאה, כעס או אדישות כלפי אותו הורה, עד כדי שהילד אינו מעוניין להכיר בו. למותר לציין את גודל הנזק הנפשי הנגרם בגין ניכור הורי הן לילד והן להורה. אלו מקרי קצה, אמנם, אך הם מלמדים עד היכן סכסוכי הגירושין עלולים להגיע.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם ניתן להתגרש בצורה יפה

לאור אחוזי הגירושין העולים בהתמדה בשנים האחרונות, ולאור העובדה כי רבים מהילדים של היום יצטרכו להתמודד עם גירושין, נשאלת השאלה: האם חובה לריב? האם לא שייך להתגרש בצורה יפה ומכובדת?

התשובה לכך נמצאת אצלכם. אתם אלה שתבחרו האם להסתחרר בסכסוך גירושין רווי יצרים או לסיים את הקשר בצורה יפה ומתוך כבוד הדדי.

ככל שתשכילו לשתף פעולה ולהגיע להסכמות בכלל הסוגיות העומדות על הפרק, כך תוכלו לסיים את הזוגיות שלכם בצורה נוחה וקלה אשר תועיל לכם ולילדים שלכם. גירושין מתוך כבוד הדדי יסייעו לכם לסיים פרק זה בחייכם בצורה בריאה ולפתוח דף חדש ונקי.

הסכם גירושין – טוב לכל הצדדים

בכדי למנוע את סכסוכי הגירושין ואת עוגמת הנפשת המרובה המתלווה אליהם, מומלץ לערוך הסכם גירושין שיסדיר את כל הנושאים העומדים על הפרק. בין הנושאים המופיעים בהסכמי גירושין: חלוקת רכוש, משמורת, הסדרי ראייה, מזונות ילדים, מזונות אשה וכתובה.

הסכם גירושין טוב הוא הסכם אשר מסדיר בפרוטרוט את כל הנושאים הנלווים לגירושין. סגירת כל הפינות בהסכם הגירושין תקל עליכם בהמשך הדרך ותאפשר לכם להכריע בכל נושא שיעלה על הפרק, מבלי להיגרר לוויכוחים על כל צעד ושעל.

מטבע הדברים, הסכם גירושין מהווה סוג של פשרה. כמו בכל הסכם או חוזה, הצדדים מתגמשים ברצונותיהם ובדרישותיהם ומגיעים לעמק השווה. עם זאת, אין זה אומר שעליכם לוותר על זכויותיכם.

לפני שאתם חותמים על הסכם הגירושין, לימדו היטב מה הן הזכויות המגיעות לכם ומהי משמעותו של כל סעיף בהסכם, ורק אז תחתמו עליו.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף