Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



חמישה כללי זהב להליך גירושין

הליך הגירושין הוא צעד משמעותי מאוד המשפיע לא רק על חיי בני הזוג, אלא אף על חיי הקרובים להם, ובראשם ילדי בני הזוג.

להליך הגירושין נלוות השלכות רבות מהן רגשיות ואישיות ומהן כלכליות. זהו שינוי חד המצריך הכנה קודמת. ללא הכנה נכונה, עלולים הצדדים לחוות טלטלות קשות אשר יערערו את יכולתם להתמודד עם המצב החדש ואף ישפיעו לרעה על הסובבים אותם.

תוכן עניינים

מהם כללי הזהב שכדאי לנקוט בהם על מנת לצלוח את הליך הגירושין בשלום?

  1. החלטתם להתגרש? חישבו שוב!

כלל זהב ראשון – לעיתים ההחלטה להתגרש מתקבלת מתוך סערת רגשות אמוציונלית, לעיתים מתוך שיקול דעת ומחשבה לאורך זמן. בשני המקרים, חישבו שוב. הפעם מתוך חשיבה חיובית ובונה.

האם באמת רצונכם לפרק את התא המשפחתי? האם עשיתם הכול, אבל הכול, כדי לצלוח את המשברים הזוגיים ולא הצלחתם? האם פניתם לייעוץ זוגי?  האם ניסיתם את הליך “שלום בית” שמציע בית הדין הרבני? האם לקחתם בחשבון את כל ההשלכות הכלכליות בהליך הגירושין?

זכרו כי ברגע שהתחלתם את ההליך, יהיה קשה לחזור ממנו.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

  1. פתחתם בהליך גירושין? הגיעו להסכמות!

כלל זהב שני – החלטתם בכל זאת להתגרש? נסו להגיע להסכמות ואף לחתום על הסכם גירושין לפני תחילת הדיונים.

אם הגעתם להסכמות בסוגיות העיקריות הכרוכות בהליך הגירושין כמו: משמורת ילדים, מזונות האישה והילדים, הסדרי ראייה, חלוקת הרכוש ועוד, הדבר יחסוך לכם הליכים משפטיים רבים, זמן יקר, כסף ומעל לכול, יתרום לקיומה של אווירה מכבדת ומכובדת בין הצדדים ללא מלחמות מיותרות.

גירושין בהסכמה יתקבלו ביתר קלות בידי ביה”ד הרבני לעומת תביעת גירושין המוגשת באופן חד צדדי ונדרשת לעמוד במסכת ארוכה של הוכחות ועילות המוכרות כ”עילות גירושין”.

זכרו כי אתם לא לבד בתהליך. ישנן עיניים קטנות הנעוצות בכם.

  1. פתחתם בהליך גירושין? הילדים מחוץ למשחק!

כלל זהב שלישי – להליך גירושין יכולים להתלוות מחזות קשים, התפרצויות רגשיות ועוד. לעיתים אף קורה כי הורה “משתמש” בילדו כדי להשיג יתרונות בהליך הגירושין.

יש שההורה מסית את הילד נגד ההורה השני ובכך מקווה להשפיע על ההחלטות השיפוטיות הנוגעות להסדרי הראייה, גובה דמי המזונות ועוד. להתנהגות כזו עלול להיות אפקט הפוך ולהרע את מצבו של בן הזוג העושה שימוש בילדים כדי להשיג יתרון.

השאירו את הילדים מחוץ לסכסוך! אל תערבו אותם בהליך הגירושין וגוננו עליהם מפני ההשפעות השליליות העלולות להיווצר במהלך הגירושין.

אל תשכחו כי בסופו של הליך הגירושין תידָרשו לשמור על קשר האחד עם השנייה ולקבל החלטות משותפות בנוגע לילדים, וקבלת החלטות רעות במהלך הגירושין, עלולות להשפיע על ילדכם לטווח ארוך. אל תתביישו להיעזר בייעוץ פסיכולוגי ורגשי.

זכרו כי אינכם מתגרשים מתפקיד ההורים.

  1. הכינו עצמכם – כלכלית

כלל זהב רביעי הליך הגירושין יוצר מצב כלכלי חדש לפיו כל אחד מבני הזוג הופך להיות “יחידת רווח” עצמאית. בד”כ הליך גירושין פוגע פגיעה כלכלית בבני הזוג שכן הרכוש עומד למכירה, מחלקים את הנכסים, המכוניות, חשבונות הבנק, הביטוחים הסוציאליים ועוד.

כדי להיות מוכן למציאות זו, כדאי לנקוט במספר צעדים:

  • פיתחו חשבון בנק נפרד כדי שאתם תהיו האחראים הבלעדיים על הכסף.
  • היוועצו במומחים, למשל בנוגע למכירת הדירה או למימוש נכסים פיננסים אחרים.
  • בדקו את המוטבים בקופות הגמל שלכם, ואם נדרש, שנו אותם.
  • היו ערים להברחת נכסים מצידו של בן הזוג. האם בן הזוג משך סכום כסף גדול לאחרונה?
  • הכינו צוואה לפי הנתונים המשתנים.
  1. היוועצו בעורך דין מומחה לענייני משפחה

כלל זהב חמישיהליך הגירושין בסופו של דבר עוסק ברובו בעניינים ממוניים: חלוקת רכוש, מזונות האישה ומזונות הילדים.

היוועצות בעו”ד מומחה יכולה לחסוך לכם כסף רב ולהעניק לכם יתרונות דיוניים במהלך הגירושין. למשל, האם לכרוך את תביעת הגירושין בעניינים הכספיים ולדון בביה”ד הרבני על כלל הסוגיות, או שמא להגיש את התביעה הממונית בביהמ”ש למשפחה? להחלטה זו יכולה להיות השפעה רבה על מסת הנכסים אשר בסופו של דבר תעמוד לרשות כל צד.

אף הסכם הגירושין וחלוקת הרכוש בין בני הזוג, טוב שייעשה בידי עו”ד מומחה. גילוי נכסים מוסתרים, חישוב נכון של הזכויות הכספיות בנכסים שונים וחלוקה צודקת ושוויונית יכולה להוביל לחתימת הסכם גירושין שייטיב עם הצד שהתייעץ, עמד על זכויותיו וקיבלם.

לסיכום: הליך הגירושין הוא סיומו של פרק ותחילתו של פרק חדש. היערכות נכונה לשינויים הצפויים לבוא, תקל על הצדדים את ההסתגלות למצבם החדש הן בתחום הרגשי והן בתחום הכלכלי.

הצגנו את חמשת כללי הזהב להליך גירושין מוצלח:

  1. הקדישו מחשבה רבה לפני שאתם פותחים בהליך גירושין.
  2. הגיעו להסכמות מוקדמות שיחסכו לכם זמן, הליכים משפטיים וכסף רב.
  3. השאירו את הילדים מחוץ למאבקים.
  4. הכינו עצמכם מבחינה כלכלית ליום שאחרי.
  5. היוועצו במומחים. הם יעזרו לכם לעמוד על זכויותיכם ולקבל את מה שמגיע לכם.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף