Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



חשיפה: השיטה לסיום מהיר של הליכי גירושין

הליכי גירושין הם כמעט שם נרדף לסחבת ארוכה. כיצד ניתן לזרז את הליכי הגירושין? מה ניתן לעשות בכדי למנוע הליכים מיותרים? ומהי הדרך לסיים את הסאגה במהירות האפשרית? על כך במאמר שלפניכם.

תוכן עניינים

יש להבחין בין הגירושין עצמם לבין ההכרעה בשאר הסוגיות

הליך הגירושין כולל שני חלקים עיקריים: החלק הראשון הוא הגירושין עצמם, כלומר טקס סידור הגט שנועד לסיים את הנישואין ולהפוך את בני הזוג לגרושים. החלק השני הוא הכרעה בסוגיות שעולות במהלך הגירושין. בין הסוגיות: חלוקת רכוש, מזונות, משמורת והסדרי ראייה.

כשמדברים על הליך גירושין מהיר, חשוב להבחין בין שני החלקים דלעיל. כלומר, חשוב להגדיר לעצמך האם המטרה היא להחיש את נתינת הגט, או שהמטרה היא לסיים את כל ההליכים המשפטיים המתישים במהירות.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מדוע חשובה הבחנה זו?

לא מעט פעמים, נשים חוששות כי מתן הגט יתעכב, עד כדי עיגון במקרים קיצוניים, ובכך תימנע אפשרותן להמשיך בפרק ב’ בחייהן. מתוך חשש זה הן עשויות לוותר על זכויות משמעותיות שמגיעות להן, ובלבד שתקבלנה את הגט במהרה.

אולם אם יתאפשר להן להתגרש באופן מידי, עוד בטרם נידונות שאר הסוגיות, יתכן שלא תהיה להן דחיפות באשר לדיון בשאר הנושאים. אדרבא, יתכן שהן יעדיפו לעמוד על זכויותיהן על ידי דיון מקיף וממצה.

משום כך, חשוב להגדיר לעצמך מהו ההליך אותו חשוב לך למהר, ובהתאם לכך לפעול בצורה נכונה. תעדוף המטרות בשלב הראשוני הנו בעל חשיבות רבה וישליך על ניהול התיק.

ניתן לבצע את הגירושין בהסכמה עוד בטרם הדיון על שאר הנושאים 

ככלל, בית הדין נוטה להכריע בנושאים הכרוכים בגירושין לפני שהוא מאפשר לבני הזוג להתגרש, כלומר לבצע את טקס סידור הגט. ההכרעה בנושאים הכרוכים בגירושין נעשית באחת משתי הדרכים: או על ידי אישור ההסכם שנערך על ידי בני הזוג, או על ידי דיון מעמיק והכרעה שיפוטית של בית הדין בכל אחד מן הנושאים.

עם זאת, אין מניעה הלכתית או משפטית לבצע את טקס הגירושין עוד לפני ההכרעה בשאר הסוגיות. ניתן בהחלט לסיים את טקס הגירושין תחילה ורק אז להתפנות לדון בשאר הנושאים.

אי לכך, במידה ושני הצדדים מעוניינים קודם כל להתגרש ורק אחר כך לדון בשאר הנושאים, ניתן לבקש זאת מבית הדין. בית הדין ישקול את הבקשה ואת השלכותיה, ובמידה והתנאים מתאימים – יאפשר לבצע את הגירושין באופן מידי.

היתרונות של מהלך כזה ברורים: ראשית, לאחר הגירושין שני הצדדים יהיו פנויים לפתוח בפרק ב’ בחייהם. שנית, שני הצדדים יהיו רגועים יותר ויוכלו להקדיש את הזמן לבירור מעמיק וממצה בנושאים שעל הפרק.

אלא שמהלך כזה תלוי ברצונם הטוב של שני הצדדים. די בכך שאחד מן הצדדים מתנגד ומעוניין לברר את הנושאים השונים לפני הגירושין, בכדי לטרפד את המהלך ולגרור את הצדדים לדיון ממושך על הסוגיות השונות בטרם יתבצעו הגירושין.

הסכם גירושין – הפתרון למניעת סאגה משפטית ארוכה

בכדי לסיים את כל הליכי הגירושין באופן מהיר, הפתרון הטוב ביותר הוא לחתום על הסכם גירושין. הסכם גירושין הוא בעצם הסכמה של בני הזוג על כלל הסוגיות שעומדות על הפרק – הן סוגיות ממוניות כגון חלוקת רכוש, מזונות אשה ומזונות ילדים, והן סוגיות הנוגעות לאחריות ההורית, כגון משמורת, חינוך והסדרי ראייה.

בכדי לחתום על הסכם גירושין במהירות האפשרית, עליכם לעבוד בשיתוף פעולה מלא, מתוך רצון כנה ואמיתי למצוא את עמק השווה בכל סוגיה וסוגיה.

עם זאת, חשוב לוודא שאינכם מוותרים על זכויות משמעותיות שמגיעות לכם, רק בשל הרצון לסיים את הגירושין באופן מהיר. מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני משפחה, בכדי שתוכלו לעמוד על הזכויות שלכם בכל נושא ונושא.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף