Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



ייעוץ גירושין לגבר

מקובל לחשוב כי הצד הפגוע יותר בהליך הגירושין הוא האישה, שכן היא מצטיירת כ”צד החלש” במערכת היחסים והיא זו שתאלץ להתמודד עם גידול הילדים ועול הבית החד הורי. לעומתה, הגבר מצטייר לעיתים כצד המכתיב את תנאי הגירושין, הוא משתחרר מעול מטלות הבית ולכאורה נהנה מחוסר דאגות הכרוכות בניהול משק בית משותף.

אולם מחקרים מוכיחים כי לא כך הדבר. גבר שעבר תהליך גירושין סובל אף הוא ממצוקות, חרדות וחוסר שביעות רצון עצמית ולעיתים אף מנקיפות מצפון בשל העובדה כי אינו ממלא את תפקידו כאב, כראוי.

תוכן עניינים

מהן העצות החשובות הניתנות לגבר במסגרת ייעוץ גירושין?

ייעוץ גירושין לגבר – אל תעזוב את הבית!

גברים רבים הפותחים בהליכי גירושין, נוטים לעזוב את בית המגורים המשותף לאחר שהביעו את רצונם להתגרש. אולם מתברר כי זו טעות, מהסיבות העיקריות הבאות:

  1. הישארות בדירת המגורים יכולה לסייע רבות בתהליך העתידי של חלוקת הרכוש ועל הדיון בגובה דמי המזונות והמדור.
  2. הימצאותו של הגבר תחת קורת גג אחת עם האישה, מעניקה לו הזדמנות נוספת לחשוף נכסים, כספים וחשבונות ע”ש האישה – נכסים אשר אמורים להתחלק בין בני הזוג במסגרת חלוקת הרכוש הכוללת.

גבר – אל תזלזל בכתובה!

הכתובה, אותה מגילה שהחתן חותם עליה ביום חתונתו, מכילה התחייבויות משפטיות שונות, בעיקר כלכליות וממוניות. קיימת נטייה בקרב גברים רבים לראות בכתובה מסמך ארכאי, סמלי ולא מחייב ובשל כך מתחייבים בכתובתם על סכומי עתק מתוך מחשבה מוטעית כי סכומים אלו נרשמים על הקרח.

במסגרת הליכי הגירושין, רשאית האישה לתבוע את כתובתה מהבעל, וביה”ד נענה לה כיוון שהכתובה היא מסמך משפטי מחייב לכל דבר. אולם קיימים מקרים שהגבר פטור מתשלום הכתובה, למשל:

  1. כאשר מובאות הוכחות חד משמעיות לביה”ד כי האישה זנתה תחת בעלה.
  2. כאשר האישה מסרבת לקיים יחסי אישות.
  3. כאשר האישה מסכלת כל ניסיון לחיי משפחה תקינים.

כאמור, הגבר חייב להוכיח במסגרת הליך הגירושין את טענותיו כלפי האישה – בצורה ברורה ומפורשת.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

גבר – אל תבריח רכוש!

רכושו של הגבר שנצבר במהלך חיי הנישואין, שייך אף לאישה. גם רכוש השייך משפטית לגבר כמו מניות על שמו בחברות וכד’, הם חלק ממסת הנכסים העתידים להיות מחולקים בין בני הזוג. הברחת רכוש או הסתרתו מהאישה ובאי כוחה, עלולים בסופו של דבר לפגוע בגבר עצמו, אם הדבר יתגלה, ובד”כ הוא אכן מתגלה.

כדי לפתור בעיה זו, חותמים זוגות רבים על הסכם ממון הקובע את הבעלות המשפטית הייחודית בנכסים, בנפרד מהרכוש המשותף לבני הזוג.

גבר – אל תרים יד!

הליך הגירושין מטבעו, הוא הליך רגשי מאוד היכול לגרום להתפרצות אמוציונלית קשה של שני בני הזוג.  מחקרים מעלים כי במרבית המקרים שבהם ננקטה אלימות במהלך הגירושין, היא בוצעה בידי הגבר ולא בידי האישה.

כל גילוי אלימות, ובכלל זה אלימות מילולית, עלולה להרע את מצבו של הבעל במהלך דיוני הגירושין. הדבר יכול לספק לאישה תירוץ מוצדק להוצאת צו הרחקה, להגיע למעצר, להשפיע על זכאותו של הגבר בהסדרי הראייה של ילדיו, להגשת תביעה פלילית ואף לגרום למאסרו.

 ייעוץ גירושין לגבר? אל תרוץ לבית הדין הרבני! 

בית הדין הרבני אינו נוטה להקל על בני הזוג במסגרת הליך הגירושין ומשתדל בכל כוחו לנסות ולהשכין שלום בית בין הצדדים, ובכלל זה הפניה לייעוץ זוגי. לעיתים הגבר מגיש תביעה לגירושים לבית הדין הרבני על סמך עילה שאיננה מצדיקה, עפ”י ההלכה, גירושין.

במקרה שהגבר כרך בתביעתו את העניינים הממונים, ועילתו אינה עילה, הרי שיתכנו מצבים שהוא יפסיד את חלקו בנכסי האישה אם חלוקת הרכוש תידון לפי ההלכה היהודית. גם הוכחת עילת התביעה אורכת זמן רב ואם עילת הגבר אינה עילה ברורה ומוכחת, הרי שהדבר יגרום להתמשכות ההליכים המשפטיים בין בני הזוג.

 ילדים? מחוץ לסיפור!

לעיתים אחד מן ההורים “משתמש” בילדים כדי להפעיל לחץ על הצד שכנגד. הדבר יכול לכלול השמצות, עובדות שאינן נכונות ושקרים שונים. חשוב לזכור כי הילדים משותפים לשני הצדדים ולכן מומלץ מאוד להשאירם מחוץ לתמונת המאבקים.

אין זה קל לגבר לעמוד שווה נפש כאשר הוא נוכח לדעת כי אשתו “מרעילה” את הילדים ומסיתה אותם נגדו, אולם בסופו של דבר, התנהגות דומה מצידו, רק תזיק להליך הגירושין, מבלי להיכנס כלל לנזקים הנפשיים העלולים להיגרם לילדי בני הזוג. מקובל ואף רצוי להיעזר בייעוץ פסיכולוגי אשר יכין את הילדים לשינויים המשמעותיים העומדים להתחולל בחייהם.

אם נסכם את האמור לעיל, הרי שניווכח לדעת כי לא תמיד הגבר הוא הצד החזק בהליך הגירושין. ישנן עצות מרכזיות העשויות לסייע בידי הגבר המצוי בהליכי גירושין, ומנינו כמה מהן:

  1. לא לעזוב את בית המגורים המשותף.
  2. לא לזלזל בתקפותה של הכתובה.
  3. לא להבריח רכוש.
  4. לא לנהוג באלימות.
  5. לא לרוץ לבית הדין הרבני.
  6. לא לערב את הילדים בהליכי הגירושין העלולים להיות מכוערים מאוד.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף