Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



מה קורה כשאשתך הקדימה אותך בתביעת גירושין?

על אף מה שמקובל לחשוב, לא תמיד יש משמעות לשאלה מי מגיש ראשון את תביעת הגירושין ולאיזו ערכאה – בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה.


זוהי שאלה שהתשובה עליה מורכבת מאוד ולחלוטין אינה חד משמעית.

הדבר החשוב ביותר לעשות מיד עם היוודע כי אחד הצדדים מעוניין להיפרד וכבר החל בהליכי הגירושין, הוא לפנות לעורך דין המומחה לדיני משפחה, מטעם הצד השני, על מנת להיוועץ עמו על הדרך בה יש לפעול ובאיזו טקטיקה להשתמש.

תוכן עניינים

הדעה הפופולארית גורסת כי לגברים יהיה עדיף לפנות לבית הדין הרבני בעוד שההמלצה לנשים תהיה לפנות לבית המשפט לענייני משפחה אך כאמור, הדברים לא עד כדי כך פשוטים.

זהירות: סוכן כפול

כאשר הולכים בדרך של גירושין ונראה שכבר אין טעם לבחון את הדברים מחדש, רבים המקרים שבהם היחסים בין הצדדים עכורים.

גם במצב דברים זה, עדיין חשוב לנסות ולשמור על כבוד הדדי, הידברות ושיתוף פעולה. בד בבד יש להתנהל בזהירות רבה ולקחת בחשבון שהצדדים שכבר מיוצגים על ידי עורכי דין הם עכשיו באופן רשמי בעלי אינטרס מנוגד.

לעתים הצדדים שעדיין מתגוררים יחד ואולי אף שומרים על יחסים טובים ביניהם למראית עין, פועלים במקביל באופן חשאי “מתחת לשולחן” על מנת להשיג ראיות שיטיבו עמם בהליכים המשפטיים.

לא נדיר שתתנהל חקירה סמויה אחר אחד הצדדים על מנת לגלות בגידה כלכלית ו/או פיזית,

כמו כן סביר מאוד שיבוצעו ניסיונות דיבוב במהלך שיחה אגבית שתהא מוקלטת ואף העתקים שיבוצעו מאחורי הגב, בלא שימת לב, של תלושי משכורת, קרנות פנסיה, גמל והשתלמות, כמו כן העתקים מחשבון הבנק הכוללים חסכונות, משכנתא ועוד. יש לפקוח עין ולשקול מילים, תמיד!

כלל אצבע נוסף הוא לעולם לא לחתום על מסמך כלשהו אם ישנו חוסר בקיאות בפרטיו ובמשמעויותיו גם אם הלהט לסיים את הליך הגירושין בוער בקרביים.

חשוב לזכור כי ישנם מהלכים שניתן לבצעם ביתר קלות בתחילת הדרך ואם נעשות שם טעויות, יותר קשה לתקנם בהמשך ולכן נציין שוב את החשיבות הרבה בקבלת ייעוץ משפטי בהקדם האפשרי.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

 צוחק מי שצוחק אחרון

מבחינה פסיכולוגית, מי שפתח ראשון בהליכי גירושין מרגיש כאילו ידו על העליונה ואולם לא תמיד תחושה זו מוצדקת עניינית.

על אף מירוץ הסמכויות כפי שנכתב מעלה, לבית הדין הרבני למשל ישנה סמכות להורות על מתן צווים לטובת האישה הייחודים לו, אשר בית המשפט לענייני משפחה איננו מוסמך לתת אותם, לדוגמא – צו למדור ספציפי עבור האישה המאפשר לה להמשיך ולהתגורר בדירה המשותפת לבני הזוג עד לתום  הליכי הגירושין ביניהם.

כאשר לוקחים בחשבון שיש הליכי גירושין הנמשכים שנים רבות, מדובר על חיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה.

דוגמא נוספת, מבחינת מזונות אישה, תהיה זו טעות טקטית מצד הבעל לפנות לבית הדין הרבני מאחר שאם יתברר כי האישה אינה עובדת או שמשכורתה נמוכה ואין היא יכולה לממן ולחיות באותה רמת חיים אליה הורגלה במהלך הנישואין,

יפסוק בית הדין הרבני מזונות אישה לזכותה, כאשר בית המשפט לענייני משפחה לרוב אף יימנע מפסיקה בנושא או פסיקה של סכום נמוך משמעותית מאשר בית הדין הרבני

לסיכום, במקרים של משמורת ילדים למשל, נושא רגיש מטבעו וחשוב לשני הצדדים, אין כלל עדיפות או חשיבות לפניה ראשונית ולאיזו ערכאה, מאחר והדבר נקבע לאחר ביקור של פקיד/ת סעד בבית, בדיקה של מסוגלות הורית וחוות דעת הניתנת בנושא.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף