Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



מהי האופציה המהירה ביותר להתגרש?

לא מעט מקרי גירושין נמשכים הרבה מאד זמן ונגררים אל תביעות וסכסוכים משפטיים. האם זה חייב להיות כך? האם אין דרך לסיים את הנישואין בצורה יפה ומהירה? במאמר הנוכחי אסביר כיצד להימנע מגירושין ממושכים ולסיים את הליך הגירושין במהירות האפשרית.

תוכן עניינים

שיתוף פעולה בין בני הזוג מזרז את הליכי הגירושין

עומדים בפני גירושין? מעוניינים לסיים את ההליכים כמה שיותר מהר? הכלל הכי חשוב הוא להגיע להסכמה בכל הסוגיות שעומדות על הפרק. ככל שתגיעו להסכמה מהר יותר, כך הגירושין יתבצעו מהר יותר.

הימשכות הליכי גירושין נובעת בדרך כלל מתביעות הדדיות של שני הצדדים, שלא מתפשרים על אף סוגיה. כאשר כל צד תובע, לפעמים תוך הטלת הכפשות ושקרים לעבר הצד השני, בית המשפט [או בית הדין] צריך להיכנס לעובי הקורה בכל סוגיה וסוגיה.

סדר יומו של בית המשפט עמוס, וההליכים המשפטיים עשויים להיגרר חודשים ארוכים ולעתים אף שנים.

לעומת זאת, כאשר הצדדים מגיעים להסכמה בכל הסוגיות הנלוות לגירושין, ניתן לחסוך את כל הסאגה המיותרת ולקצר באופן משמעותי את הליכי הגירושין.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הסכם גירושין

בני זוג המעוניינים להתגרש בהסכמה, צריכים לחתום על הסכם גירושין. הסכם הגירושין כולל את כל הסוגיות הנוגעות לגירושין, ודרוש אישור של ערכאה משפטית.

בהסכם הגירושין יש לכלול בין השאר את הנושאים הבאים: חלוקת רכוש, כתובה, מזונות אשה, מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראייה.

כמו כן, מקובל להכניס להסכם סעיף הקובע כי בית הדין או בית המשפט – מי שאצלו מוגש ההסכם – יהיה אחראי להכריע בנוגע לפרשנות ההסכם או בנוגע לשאלות שיעלו במהלך הזמן.

את הסכם הגירושין ניתן להגיש לאישור – הן בבית המשפט לענייני משפחה, והן בבית הדין הרבני. אם אתם מאשרים את ההסכם בבית המשפט, עליכם לפנות לאחר מכן לבית הדין לשם פתיחת תיק גירושין. אולם אם אתם מאשרים את ההסכם בבית הדין, תוכלו לבקש מבית הדין במעמד אישור ההסכם עצמו לקבוע לכם מועד עבור הגירושין.

[יצוין כי במידה ואתם חושבים על גירושין במהלך חודש מאי או יוני, למשל, עליכם לקחת בחשבון את פגרת הקיץ של בתי הדין, שחלה בדרך כלל בחודשי יולי-אוגוסט. בהנחה שחשוב לכם לסיים את הגירושין מהר, כדאי לכם לזרז את בקשת הגירושין ככל שאפשר, בכדי להספיק להתגרש בטרם יצא בית הדין לפגרה].

ניתן לבקש מבית הדין להתגרש עוד לפני הדיון בשאר הסוגיות

ככלל, בית הדין מעדיף לדון תחילה בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, להכריע בהן, ואז לבצע את הגירושין עצמם. בין אם בני הזוג חותמים על הסכם גירושין ובין אם בית הדין נכנס לעובי הקורה ומכריע בסוגיות השונות בעצמו, בדרך כלל הגירושין עצמם יתבצעו רק לאחר שישנה הכרעה ברורה לגבי שאר הנושאים.

עם זאת, במידה ושני בני הזוג מעוניינים להתגרש באופן מידי ולהשאיר את הדיון בשאר הסוגיות לאחר הגירושין, ניתן לבקש זאת מבית הדין, ובית הדין עשוי לאפשר את הדבר.

בשורה התחתונה:

שיתוף פעולה בין הצדדים הוא המתכון לגירושין מהירים. ככל שתסכימו מהר יותר בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, כך תוכלו לחתום מהר יותר על הסכם גירושין ולהתגרש במהרה.

עם זאת, חשוב לציין כי יש להבחין בין זריזות לבין פזיזות. אל תתנו לרצון שלכם להתגרש מהר לגרום לכם לוותר על זכויותיכם. מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני משפחה לפני שחותמים על הסכם גירושין, וזאת בכדי שההסכם ייערך מתוך ידיעה מלאה של זכויותיכם.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף