Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



מה עושים כשצד לא רוצה להתגרש בשלום?

אתם רוצים לסיים את הגירושין בצורה טובה עד כמה שאפשר, אך הצד שמנגד מעוניין במלחמה. כל מה שאפשר לעשות כדי להגן עליכם ועל ילדיכם מפני הידרדרות של המצב.

הסטטיסטיקה מראה שמספר הזוגות המתגרשים נמצא בעלייה. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות: חוסר תקשורת, בגידה של בן הזוג, מערכת יחסים מתעללת, התמודדות עם משבר כגון פציעה או דיכאון של אחד מבני הזוג, מחלה של אחד הילדים ועוד.

לצערנו לא כל פרידה היא תוצר של הבנה הדדית. לעתים רבות תהליך הגירושין מערב בתוכו יצרים רבים כמו כעס, נקמה, השפלה וקנאה המובילים לכך שצד אחד אינו מסוגל לפעול בתבונה ובקור רוח, ומנסה לגרור אתכם למלחמה.

זהו מצב מצער במיוחד שכן תהליך הגירושין טומן בחובו גם כך קשיים רבים של הסתגלות למצב החדש – הסתגלות נפשית, כלכלית, מעבר דירה, תמיכה בילדים – ומלחמה שכזאת אינה מועילה לאף אחד מהצדדים.

הצד השני רוצה מלחמה: מה אתם יכולים לעשות?

לא לשתף את הילדים!

תהליך הגירושין הוא תהליך לא פשוט עבור הילדים: הם צריכים להתרגל למצב חדש בו אמא ואבא כבר לא ביחד, להתרגל לחלק את חייהם בין שני בתים – בשום פנים אסור להקשות עליהם עוד יותר ולשתף אותם במלחמות ובטעויות שהצד השני עושה.

יש להניח כי בנקודת מצב זו אתם זקוקים לתמיכה והכלה אך אלה אסור שיבואו מהילדים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

חשוב מאוד להפריד בין ההתנהלות של הצד השני בהליך הגירושין לבין הצורך של ילדיכם בהורה. אמירות קשות על הצד השני אינן אחראיות. הדבר עלול להוביל לכך שילדיכם יחושו שאין מבוגר אחראי, והקרקע תישמט מתחת לרגלם.

הנזק הנפשי העלול להיגרם לילדיכם הוא אדיר. עליכם להימנע מלתת לכעס להשתלט עליכם, כדי לעזור לילדיכם לעבור את הגירושין במינימום פגיעה וללא רגרסיה.

 ערכו צוואה!

כשהצד השני מעוניין במלחמה והוגנות ההליך אינה עומדת לנגד עיניו, תהליך הגירושין עלול להימשך זמן רב. חשוב לזכור שאם חס וחלילה אחד מבני הזוג נפטר בזמן זה, הצד השני יירש מחצית מרכושו שכן הם עדיין נשואים! לכן אחד הדברים החשובים הוא לערוך צוואה כדי לדאוג לכך שהצד השני לא יירש אתכם.

 היו המבוגר האחראי

שמרו על קור רוח, פתחו מעין חומת מגן של רוגע ושלוות נפש. לעתים אם מתנהגים באחריות ובהוגנות זה “מדבק” את הצד השני. במקרים מסוימים אם מבהירים שאין נגד מי להילחם, המלחמה נפסקת.

השתדלו עד כמה שאפשר לא להיגרר למלחמות שהצד השני מנסה לייצר. כמובן שיש להימנע מהגשת תלונת שווא, ממריבה קולנית שתוביל להזמנת משטרה, מגילויי אלימות או פגיעה ברכוש.

קבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה בגירושין תבהיר לכם את החשיבות הגדולה של שמירה על קור רוח ותעזור לכם להימנע מטעויות נוספות שעלולות להיות להן השלכות שליליות עבורכם.

לא ליפול למלכודות

צד שמונע משנאה ונקמה יכול להיות יצירתי מאוד ולהשתמש בשלל תרגילים מלוכלכים. עורך דין בעל ניסיון בגירושין יוכל להנחות אתכם באשר להימנעות ממלכודות גירושין נפוצות ולייעץ לכם בכל נקודת זמן. ככלל יש מספר כללי אצבע שחשוב לשמור עליהם:

ראשית, אין לשלוח הודעות וואטסאפ, מיילים וכו’ בעלות אופי בעייתי שיוכלו לשמש נגדכם בבית המשפט.

שנית, חשוב להימנע מלשתף אנשים באסטרטגיית הגירושין. זאת מכיוון שפעמים רבות אנו נתקלים במקרים בהם הצד השני מתקין מכשירי הקלטה. הדבר עלול לחבל במשפט, לכן חשוב לשמור על חשאיות.

שלישית, במקרים רבים הצד השני עלול לנסות לפתות אתכם לומר דברים שישמשו נגדכם. חשוב לשמור על קור רוח ולא לדבר מתוך כעס, שמא הדברים ישמשו נגדכם בבית המשפט.

 חשיבות הייעוץ על ידי עורך דין המתמחה בגירושין 

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר. ליווי משפטי על ידי עורך דין המתמחה בגירושין יאפשר בניית אסטרטגיה מיטבית עבורכם, וימנע מכם ליפול למלכודות או טעויות שאדם סביר שאינו בקיא בהליכי גירושין עלול ליפול אליהן.

ייעוץ יסודי ומקיף הכולל בין השאר מזונות, משמורת, רכוש וכו’ כולל בתוכו ניואנסים רבים וחשובים ואסור לוותר עליו. חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין שיש עמו כימיה טובה ושיש לו נכונות להיות זמין ולהוות אוזן קשבת ומסייעת.

 רשת תמיכה

תהליך הגירושין אינו קל ברוב המקרים. חשוב מאוד לא להתמודד עם הדברים לבד. היעזרו בחברים ובני משפחה לתמיכה רגשית ואוזן קשבת. במידה ואין כאלה, אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית כדי לצלוח את המשבר, ולהתחיל את חייכם החדשים עם כוחות ואופטימיות.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף