Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



מתגרש/ת? כדאי לך להגדיר יעדים ברורים לגירושין

חושב להתגרש? לפני שאתה פותח בהליכי גירושין, חשוב שתגדיר לעצמך את היעדים אותם תרצה להשיג בגירושין. במאמר הנוכחי אעמוד על חשיבות בירור היעדים בגירושין ועל חשיבות גיבוש אסטרטגיית גירושין מתאימה.

תוכן עניינים

מהי מטרת העל שלך בגירושין

נפתח בשאלה: מהו היעד החשוב ביותר עבורך בגירושין? מהי מטרת העל שלך בהליכי הגירושין? לאנשים שונים ישנן תשובות שונות לשאלות אלו.

ישנם אנשים שעבורם המטרה העליונה היא כלכלית. הם יעשו הכול בכדי לקבל נתח גדול יותר מהרכוש המשותף.

עבור אחרים הדבר הכי חשוב הוא לסיים במהירות את סאגת הגירושין ולפתוח פרק חדש בחייהם. הם יעדיפו לוותר על כסף וזכויות, ובלבד שיוכלו להניח את סיפור הגירושין מאחוריהם.

סוג אחר של אנשים יעדיף להילחם מלחמת חורמה על חלקם במשמורת, בהסדרי הראייה ובחינוך הילדים. וסוג רביעי יעדיף להתיש את בן הזוג בתור נקמה על יחס שספג ממנו במהלך הזוגיות.

אין יעד ‘נכון’ ואין יעד ‘לא נכון’. אתה, המתגרש, קובע אלו יעדים חשובים לך יותר ואלו יעדים חשובים לך פחות; אתה זה שקובע את סדרי העדיפויות. על ידי הצבת יעדים וקביעת סדר עדיפויות ברור אתה בעצם מכריע כיצד תנהל את הליכי הגירושין ואלו צעדים משפטיים תצטרך לבצע.

זאת משום שבדרך כלל לא ניתן להשיג את כל היעדים האפשריים ועליך לבחור איזה יעד לקדם [למשל : לא ניתן גם למצות את זכויותיך הכלכליות וגם לסיים את הגירושין במהירות המירבית].

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

היכן להגיש את תביעת הגירושין – בבית המשפט או בבית הדין?

אחת השאלות המעשיות הראשונות שעולות בגירושין היא: היכן להגיש את תביעת הגירושין – בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. שאלה זו היא חשובה וקריטית, שכן לאחר שהוגשה תביעה לאחת מן הערכאות, הערכאה השנייה מאבדת את סמכותה לדון בתיק גירושין זה.

ישנם הבדלים משמעותיים בגישותיהן המשפטיות של שתי הערכאות, ומשום כך אף לשאלה היכן להגיש את התביעה ישנן השלכות משפטיות משמעותיות.

בכדי לתת תשובה לשאלה זו, עליך לברר קודם כל מה הם היעדים שאתה מעוניין להשיג בגירושין. אם, למשל, אתה הבעל והצבת לעצמך יעד מרכזי לשלם דמי מזונות נמוכים, ככל הנראה מוטב לך לפנות לבית הדין הרבני. בית הדין הרבני פוסק בדרך כלל מזונות נמוכים יותר מבית המשפט לענייני משפחה.

מנגד, אם את האשה וישנו חשד שבגדת בבעלך ואת חוששת לפגיעה בזכויותייך הכלכליות, מוטב לך לפנות לבית המשפט. בית המשפט גורס כי בגידה אינה אמורה להשפיע על אופן חלוקת רכוש. זאת לעומת בית הדין הרבני שמחמיר מאד בבגידה של אשה נשואה ועשוי להפחית את חלקך ברכוש.

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שאתה רץ לבית הדין או לבית המשפט בכדי להגיש תביעת גירושין, עצור וחשוב מה הם היעדים אותם אתה רוצה להשיג בגירושין. לאנשים שונים ישנם מטרות שונות, ועבור כל מטרה יש לגבש אסטרטגיה מתאימה.

מסיבה זו, עורך דין המקבל תיק גירושין לידיו מברר תחילה מה הם היעדים שהלקוח רוצה להשיג. על ידי הצבת יעדים וסדרי עדיפויות ניתן להיערך בצורה נכונה, וככל שהיעדים יהיו מדויקים וברורים יותר, כך יהיה ניתן לגבש אסטרטגיה טובה ומדויקת יותר.

משום כך, עוד בטרם אתה מתחיל הליך משפטי כלשהו, עליך לשבת עם עצמך ולהחליט מה הם המטרות והיעדים אותם תרצה להשיג בגירושין. נסה לדרג את המטרות שלך בסולם עדיפויות יורד, ועל ידי כך להכריע כיצד תנהל את הליכי הגירושין.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף