Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



פיצוי לנפגעי תאונת אופנוע – דע מהן זכויותיך

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל חל גם על רוכב אופנוע, אשר זכאי לפיצויים בשל נזקי גוף, ללא קשר למידת אחריותו בתאונה. מהן הזכויות של נפגעי תאונת אופנוע? כיצד יש לפעול במידה ונפגעתם? כל המידע לפניכם.

במידה ונפגעתם בתאונת אופנוע, לא רק שתוכלו לקבל פיצוי בגין התאונה, אלא החוק מעניק מספר סעדים בנושא. ישנן מספר פעולות שעליכם לבצע במידה ונפגעתם, בכתבה הבאה תוכלו לקבל סקירה כוללת בנושא זה.

תוכן עניינים

נפגעת בתאונת אופנוע? פעולות ראשונות שיש לבצע

במידה ונפגעת בתאונת אופנוע, עליך לבצע את הפעולות הבאות:

  1. איסוף מסמכים, עדויות וראיות מהתאונה – בין אם נהגת באופנוע או שנפגעת כתוצאה מתאונה אשר היה מעורב בה אופנוע, החשיבות של איסוף מידע מזירת התאונה הינו קריטי להמשך.אין זה משנה אם מדובר בתאונה קלה, בינונית או קשה (בהמשך נפרט את ההבדלים),עליך לאסוך כמיטב יכולתך לאסוף את הנתונים הבאים:
    צילום סטילס + וידאו של מקום התאונה
    צילום סטילס + וידאו שלך ושל פגיעותיך הגופניותעדויות של אנשים שראו את התאונה ומשמשים עדים
    מסמכים רפואיים – אשפוז, צילומים למיניהם, חוות דעת, כל מה שנוגע לתחום הרפואי, חשוב מאוד לשמור ולגבות.תקשורת עם חברת הביטוח – בין אם בטלפון או בכתב, יש לתעד ולשמור.
  2. יצירת קשר עם עורך דין מומחה לטיפול בתאונת אופנוע – כדאי לעשות זאת במועד הסמוך ככל שניתן לתאונה, על מנת לקבל את הייעוץ המקצועי הטוב ביותר.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהי תאונת דרכים קלה?

תאונת דרכים קלה היא תאונת דרכים בה נפצע קל אדם אחד לפחות. מה ההגדרה עבור “נפצע קל”? מצד אחד, גם אם אדם נפצע בתאונת דרכים אך הוא מתפקד באופן עצמאי, פציעתו יכולה להיות מוגדרת כקלה.

חשוב להבין שזה אשר עבר את התאונה אינו מוסמך לקבוע מהי תאונה קלה או בינונית, לצורך העניין. אדם אשר נפגע באופן קל, כלומר מלבד מספר חבלות “יבשות” בגופו אינו חש במוגבלות נוספת, עשוי לחשוב שהכל בסדר, ואף לא לקבל טיפול רפואי, ופה מתחילה הבעיה.

הכאבים יכולים להופיע לאחר מספר ימים ואף שבועות, ומה תוכלו לעשות במקרה כזה? לכן חשוב מאד, גם אם נפצעתם “קל”, לפעול כפי שהמלצנו לעיל, ולתעד ולשמור על נתון שנוגע לתאונה בכלל ולפגיעתכם הפיזית בפרט.

חשוב לפנות לחדר המיון או לרופא, לקבל חוות דעת רפואית ולתעד את הפנייה. אתם עשויים להיפצע ולא להיות מודעים לכך, וכעבור שבוע הצוואר יתחיל לכאוב, ומה תוכלו לעשות במקרה הזה מבחינת פיצוי בגין תאונת דרכים קלה? לא הרבה.

אילו פיצויים ניתן לקבל עבור תאונת דרכים קלה?

  • פיצוי עבור כאב וסבל – בתאונת אופנוע ישנו סעיף במסגרת הפיצויים המכונה “כאב וסבל”, ומשמעו – גם אם לא נפגעת באופן שמגביל אותך בעבודתך, גם אם לא נגרמה נכות כלשהו, מגיע לנפגע תאומת דרכים פיצוי עבור כאב וסבל נפשי אשר נגרמו כתוצאה מהתאונה.
  • פיצוי עבור הפסד ימי עבודה – במידה ונעדרתם מעבודתכם תוכלו לקבל על כך פיצוי. הסבר לגבי תאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה, יפורט בהמשך.
  • פיצוי עבור הוצאות רפואיות – רופא מומחה, נסיעה לבדיקה רפואית, אמבולנס, בדיקה רפואית מיוחדת ועוד.
  • פיצוי עבור סיוע צד ג’ – מטפל/ת, סיוע סיעודי, ציוד רפואי מיוחד ועוד.

כיצד נקבע גובה הפיצויים בתאונה קלה?

גובה הפיצויים הינו סך של מספר פרמטרים:

  • כושר ההשתכרות – במידה וכושר ההשתכרות של הנפגע עשוי להיפגע כתוצאה מהתאונה, גם אם מדובר באיבר יחיד, גובה הפיצויים בהתאם, והוא יקבל פיצויים בגובה גבוה יותר מזה אשר כושר ההשתכרות שלו לא נפגע כתוצאה מהתאונה.
  • שיעור נכות – המוסד לביטוח הלאומי קובע את שיעור הנכות, אם בכלל. חשוב להבין כי גם כאשר התאונה מוגדרת כתאונה קלה, עשוי הנפגע לקבל אחוזי נכות.
  • גיל – בהתאם לגיל ניתן לקבוע את הנזק העתידי אשר עתיד להיגרם. ככל שהנפגע צעיר יותר, כך הוא יכול להיפגע למשך שנים רבות יותר כתוצאה מהתאונה.

תאונת עבודה עם אופנוע

מתי תאונת אופנוע מוגדרת כתאונת עבודה?

  • כאשר רוכב אופנוע נסע לעבודה או מהעבודה הביתה
  • כאשר רוכב אופנוע ליווה את ילדיו לגן בדרך לעבודה
  • כאשר רוכב אופנוע סטה ממסלול העבודה כדי להתפלל

במקרה כזה התאונה תוכר כתאונת עבודה בביטוח הלאומי, ותוכל לזכות אתכם במענק חד פעמי, גמלה קבועה, טיפול ללא עלות ועוד.

על מנת למצות את זכויותיכם עליכם לפנות לעורך דין תאונות אופנוע אשר יסייע לכם להבין מהן זכויותיכם ולפעול להשגתן כחוק.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף