Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



קיבלת תביעת גירושין מאשתך? מה עליך לעשות

ביום לא בהיר אתה מופתע לקבל תביעת גירושין מאשתך. כיצד עליך להתמודד עם תביעת הגירושין? מהו הצעד הראשון שעליך לעשות? מדריך למתגרש המופתע.

תוכן עניינים

התנהלות נכונה תסייע לך להתמודד היטב עם תביעת הגירושין

גירושין הם בדרך כלל דבר לא נעים. קל וחומר כאשר אתה מקבל לביתך כתב תביעה בהפתעה, המודיע לך על תביעת הגירושין שנפתחה כנגדך.

מלבד העלבון ואי הנעימות הכרוכים בתביעת גירושין בהפתעה, ישנו חיסרון אובייקטיבי בכך שאתה המגיב לתביעת הגירושין ולא היוזם שלה.

זאת משום שהצד שמגיש את תביעת הגירושין נהנה מגורם ההפתעה ואף זכאי לבחור את הערכאה בה יידון התיק. הכלל המשפטי הוא כי המגיש את תביעת הגירושין ראשון קובע איזו ערכאה משפטית תדון בתיק מכאן ואילך.

עם זאת, על ידי התנהלות משפטית נכונה, ניתן להתמודד היטב עם תביעת הגירושין ולדאוג לאינטרסים שלך בצורה הטובה ביותר. תחושות כמו פגיעה, זעם וחוסר אונים הן תגובות טבעיות ומובנות, אך חשוב לפעול מתוך שיקול דעת ולגבש אסטרטגיה נכונה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה

בכדי לפעול בצורה נכונה מהרגע הראשון, חשוב שיהיה לך ביד את הידע המשפטי הרלוונטי. פעולות מסוימות עשויות להיראות לך טבעיות ומובנות מאליהן בסיטואציה כזו, אך בפרספקטיבה משפטית הן אינן מועילות ואפילו מזיקות.

זאת ועוד, לפעמים אתה עשוי לקבל הצעות ‘מפתות’ או ניסיונות ‘פשרה’ מאשתך, שהן למעשה מלכודות דבש שנוסחו בערמומיות על ידי עורך הדין שלה.

כמו כן, אתה עשוי לקבל אף איומים או הפחדות שאם לא תעשה צעד מסוים אתה תשלם על כך ביוקר, אך גם איומים והפחדות אלה אינם אלא טקטיקה משפטית.

משום כך, חשוב מאד להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. לפני שאתה מסכים לקבל את ההצעות השונות ועוד בטרם אתה עושה צעד אופרטיבי כלשהו, כדאי שיהיה לך ביד את הידע המלא על זכויותיך. זכור: ידע משפטי הוא כוח.

השתדל לאסוף מסמכים רלוונטיים

אחד הדברים החשובים ביותר בהליכי גירושין הוא איסוף מסמכים רלוונטיים. בהליכי גירושין, כמו בכל הליך משפטי, הצדדים טוענים טענות שונות, כאשר לפעמים הטענות סותרות זו את זו.

אינה דומה טענה המגובה במסמכים לטענה שאינה מגובה במסמכים. משום כך, חשוב שטענותיך יהיו מגובות על ידי מסמכים מתאימים.

למשל, אם אשתך הגישה תביעה בבית הדין הרבני וידוע לך שהיא בגדה בך, הרי שאם תטען כנגדה שהיא בגדה וטענתך תהיה מגובה במסמכים, אתה עשוי לזכות בהקלות כלכליות משמעותיות. בית הדין רואה בחומרה רבה בגידה של אשה במהלך הנישואין, והוא עשוי לנשל אותה בשל כך מהמזונות המגיעים על פי כתובתה ואף להקטין את חלקה ברכוש.

וכן להיפך : אם אשתך טוענת כנגדך שאתה בגדת בה ואילו אתה מכחיש זאת, חשוב שיהיו לך מסמכים המאששים את טענתך. ישנה משמעות משפטית לטענת בגידה כנגדך, ומסמכים שיוכיחו את טענתך יסייעו לך מאד.

הדבר נכון, כמובן, לא רק לטענות אודות בגידה אלא גם לטענות אחרות. למשל: טענות בנוגע לרכוש. לא מעט פעמים נשים מעלות טענות על כסף שהבעל הבריח מהחשבון לפני הגירושין או על עסק שהבעל ניהל הרחק מעיניהן.

חשוב, אפוא, שיהיו בידיך מסמכים מתאימים בכדי להפריך כל טענה שקרית של האשה ובכדי לאשש כל טענה אמיתית שלך.

בשורה התחתונה

קיבלת תביעת גירושין בהפתעה? אל תיתן לרגשות שליליים להוביל אותך. צא מההלם כמה שיותר מהר, תחשוב בצורה רציונאלית, ותנסה לגבש אסטרטגיה מתאימה. על ידי התנהלות נכונה למן הרגע הראשון, תוכל לדאוג היטב לאינטרסים שלך ולמקסם את הזכויות המשפטיות המגיעות לך.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף