Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



קיבלת תביעת גירושין מבעלך? כך עלייך לפעול

אף פעם זה לא נעים לקבל תביעה משפטית בהפתעה, קל וחומר כאשר מדובר בתביעת גירושין מבעלך. מהי המשמעות המשפטית של תביעת גירושין? מהו הצעד הראשון שעלייך לעשות? ממה חשוב להיזהר? מדריך למתגרשת המופתעת.

תוכן עניינים

נסי לפעול בקור רוח למרות הרגשות הקשים

משברים בחיי נישואין אינם דבר נדיר ובמקרים רבים אינם מסתיימים בגירושין. בני זוג רבים מצליחים לשקם את נישואיהן למרות משברים עמוקים.

עם זאת, ישנם מקרים בהם בני הזוג מצויים במשבר, ובעוד אחד מבני הזוג מעוניין לשקם את הנישואין ובטוח כי זה ענין של זמן עד שהמשבר ייפתר, בן הזוג השני כבר הגיש תביעת גירושין כנגדו.

למותר לציין, את גודל התדהמה, הכאב וחוסר האונים שמציפים את בן הזוג שמקבל תביעת גירושין בהפתעה. פגיעתו כפולה: ראשית, הוא נפגע מעצם הגירושין. שנית, הוא נפגע מהעובדה שבן הזוג הערים עליו ועשה צעדים מאחורי הגב שלו.

עם זאת, ולמרות הרגשות הגואים, חשוב להירגע ולנסות להתמודד בצורה מחושבת ונבונה עם הסיטואציה שנוצרה. העובדה כי הוגשה תביעת גירושין כנגדך אינה מלמדת שלא תוכלי לעמוד על הזכויות שלך ולדאוג לאינטרסים שלך.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לפעמים כדאי להגיש תביעה משפטית נגדית בערכאה המקבילה

כאשר בעלך הגיש כנגדך תביעת גירושין, עלייך לבדוק את מרכיבי את התביעה. במקרים מסוימים ניתן לתבוע תביעה נגדית בערכאה המקבילה. החוק קובע כי מי שמגיש ראשון את תביעת הגירושין קובע היכן יתנהל הדיון בתיק.

אם הוגשה תביעת גירושין לבית הדין הרבני, עצם הגשת התביעה קובעת כי מכאן ואילך רק בית הדין ידון בתיק. כמו כן, אם הוגשה תביעת גירושין לבית המשפט לענייני משפחה, עצם הגשת התביעה קובעת כי מכאן ואילך הסמכות תהיה מסורה אך ורק לבית המשפט.

עם זאת, במידה ותביעת הגירושין שהוגשה כנגדך אינה כוללת את כל הסוגיות הנוגעות לגירושין, את רשאית להגיש תביעת גירושין נגדית בערכאה המקבילה על הסוגיות שלא נכללו בכתב התביעה.

הכלל הבסיסי הוא כי לשתי הערכאות – בית המשפט ובית הדין – ישנה סמכות מקבילה לדון בסוגיות הנלוות לגירושין [מלבד הגירושין עצמם שנמצאים בסמכותו הבלעדית של בית הדין].

עם זאת, כאשר מוגשת תביעת גירושין לאחת מן הערכאות, מתבטלת סמכותה של הערכאה השנייה והיא מנועה מלדון בסוגיות שנכללו בתביעה.

משום כך, כאשר התביעה אינה כוללת את כל הסוגיות הנלוות לגירושין, הערכאה השנייה אינה מאבדת את סמכותה לדון באותן הסוגיות וניתן להגיש בגינן תביעה נגדית.

היוועצי עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה

בכדי לדעת האם להגיש תביעה נגדית ובכדי לדעת אילו צעדים נוספים צריך לבצע, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה.

עורך הדין ישמע את פרטי המקרה שלך, ילמד את תביעת הגירושין שהוגשה כנגדך, ויוכל לגבש עבורך אסטרטגיה נכונה. מוטב להיוועץ עם עורך הדין עוד בטרם את מבצעת צעדים מעשיים כלשהם, בכדי להימנע מצעדים שעלולים לחבל בסיכויי ההצלחה של התיק.

מלבד זאת, ישנו צעד חשוב שאת יכולה לעשות בעצמך באופן מידי: איסוף מסמכים רלוונטיים. לאיסוף המסמכים ישנה חשיבות רבה בכל הנוגע להליך הראיות בבית המשפט או בבית הדין.

ככל שתגבי את טענותייך המשפטיות במסמכים מתאימים, כך סיכויי הצלחת התביעה שלך גוברים.

בין המסמכים הרלוונטיים: מסמכים כלכליים המעידים על רכושו של בעלך, מסמכים המאששים בגידה של בעלך ומסמכים המפריכים בגידה שלך. ישנה ‘נטייה’ למסמכים חשובים ‘להיעלם’ בזמן גירושין…

ומשום כך חשוב מאד שתאספי את המסמכים הרלוונטיים בהקדם האפשרי.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף