Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



יתרונות הגישור בהליכי גירושין

בישראל, תופעת הגירושין היא מוכרת ונפוצה. אחת מהפעולות הנפוצות והמומלצות לביצוע בהליכי גירושין, היא פנייה להליך גישור. במאמר זה אציג את יתרונות הגישור בהליכי גירושין.

תוכן עניינים

המגשר מציב “מראה” בפני בני הזוג

אין ספק שגירושין היא סיטואציה מורכבת וקשה – עבור הזוג המתגרש בעצמו ועבור הסובבים אותו. פעמים רבות, עקב סערת הרגשות בה מצויים בני הזוג, כל בן זוג שם לנגד עיניו מטרה אחת: להפסיק את החיים המשותפים עם בן הזוג השני.

סערת רגשות שכזו, נמשכת פעמים רבות גם לאחר שהזוג מתגרש באופן סופי, והיא מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי שהזוג יחזור להיות ביחסים קורקטיים וטובים. הדבר חמור במיוחד, אם יש לזוג ילדים משותפים.

הליך גישור יכול למנוע את התרחשותו של מצב זה. באמצעות שיתוף של בני הזוג בחילוקי הדעות ואופי היחסים ביניהם בפני המגשר, יכול האחרון להבין איך ניתן לפתור מצב זה באופן הטוב ביותר.

אין הכוונה שהמגשר מחליט בשביל ו/או במקום הזוג כיצד לפעול. עקב הידע והניסיון שלו, הוא מציב מעין “מראה” בפני בני הזוג ומשקף להם את המצב, שאולי הם התקשו לראות בעצמם עקב ה”דם הרע” והיחסים הקשים ששררו ביניהם.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הגישור הוא הליך יעיל מכל הליך משפטי

הערכאות השיפוטיות המנהלות את הליכי הגירושין בישראל הן ביה”ד הדתי, ע”פ דת בני הזוג, או ביהמ”ש לענייני משפחה.

בדומה לכל הליך משפטי, גם הליכי גירושין המתנהלים בערכאות שיפוטיות, דורשים הבאת עדים שונים, עילות מספקות, הוכחות לטענות הצדדים וכדומה. בנוסף, פעמים רבות, מוגשים ערעורים על החלטות הערכאות, וכן הערכאות דנות בתיקים נוספים, דבר הגורם לעומס רב עליהן.

לפיכך, הליכים שכאלה נוטים להימשך זמן רב, ולהיות יקרים מאוד. לעומת זאת, בהליך גישור, הצדדים הם אלה שקובעים את קצבו, ולכן הוא יכול להיות קצר יותר באופן משמעותי מכל הליך משפטי, וכן זול הרבה יותר.

הליך גישור מפחית את לחץ הצדדים

בשונה מהליכי גירושין המתנהלים בערכאות השיפוטיות, ההחלטות בהליך גישור מתקבלות ע”י הסכמה משותפת של הצדדים, לאחר מחשבה עמוקה על הנושא. כלומר, בהליך גישור אין כפייה על אף צד.

ההחלטות מתקבלות לאחר התחשבות באילוצי כל הצדדים. מכאן שאין לאף צד סיבה להילחץ בטרם תחילת הליך הגישור – שכן עליו לדעת שכל החלטה תתקבל רק אם יסכים לה.

בנוסף, בשונה מהדיונים המשפטיים, המתנהלים מול שופטים שיש מעין “דיסטנס” בינם לבין הצדדים, ולעתים גם בדלתיים פתוחות – הליך גישור הוא חסוי ואינטימי, המתקיים רק בין הזוג לבין המגשר, תוך ניסיון להגיע לפתרון המקובל על כל הצדדים.

לסיכום, לגישור בהליכי גירושין מספר יתרונות:

המגשר משקף בפני בני הזוג את המצב, שאולי הם התקשו לראות עקב היחסים הרעים ששרו ביניהם, ומניסיונו יכול להבין איך ניתן לפתור את המצב המורכב בין הזוג. בנוסף, הגישור הוא הליך קצר וזול מכל הליך משפטי, הוא חסוי ואינטימי, וכן ההחלטות בו מתקבלות רק בהסכמת כל הצדדים.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף