Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



הליך גירושין בהסכמה – 7 יתרונות מרכזיים

נשואים רבים מבינים כיום שהליך גירושין בהסכמה הוא הליך בעל יתרונות רבים. גירושין אינם חייבים להיות יקרים, ארוכים ומלאי מאבקים. גירושין אינם חייבים לפגוע בילדים. יש דרך טובה יותר לנהל את הליך הגירושין – בהסכמה.

הליך גירושין בהסכמה – 7 יתרונות מרכזיים

האם גירושין בהסכמה הם זולים יותר מגירושין ללא הסכמה? איך גירושין בהסכמה ישמרו על טובת הילדים שלכם? אילו קשיים גירושין בהסכמה חוסכים לכם? ומהם היתרונות המרכזיים של גירושין בהסכמה?

תוכן עניינים

גירושין בהסכמה הם זולים יותר

היתרון המרכזי ביותר של הליך גירושין בהסכמה, הוא שהוא חוסך כסף רב, לשני בני הזוג. גירושין בהסכמה יחסכו לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

הליך גירושין בהסכמה יחסוך לכם את העלויות הגבוהות של ניהול הליך גירושין בערכאות השיפוטיות, שיכולות להגיע במקרים המורכבים גם למאות אלפי שקלים, לכל אחד מהצדדים. בנוסף, גירושין בהסכמה אינם מצריכים חקירות פרטיות, ומינוי של מומחים רבים שעשויים לעלות לכם אלפי שקלים. כמו כן, גירושין בהסכמה גם חוסכים לכם אלפי שקלים על תשלומי אגרות בערכאות השיפוטיות.

גירושין בהסכמה הם מהירים יותר

יתרון חשוב נוסף של גירושין בהסכמה, הוא מהירות ההליך. אם אתם מבקשים לסיים את הליך הגירושין כמה שיותר מהר, דעו שהליך גירושין בהסכמה לוקח בממוצע מספר חודשים בסך הכל. לשם ההשוואה, הליך גירושין בערכאות השיפוטיות אורך בממוצע מספר שנים. במקרים קיצוניים של סרבנות גט, הוא עשוי לקחת גם עשרות שנים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

גירושין בהסכמה בזמן שלכם

כאשר גירושין מתנהלים בערכאות השיפוטיות, הצדדים כפופים ליומן העמוס של בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. דיונים עשויים להיקבע בהחלטת הערכאה השיפוטית, גם מספר חודשים רבים לאחר הגשת התביעה, ללא התחשבות ביומן שלכם.

כאשר מתגרשים בהסכמה, ניתן לקבוע את הפגישות בכפוף לנוחות של הצדדים, ולהתחשב בצרכים שלכם, כך שאתם יכולים לשלוט בזמן שלכם.

גירושין בהסכמה מבלי לפגוע בטובת הילדים

גירושין הם חוויה קשה עבור ילדים. ככל שהליך הגירושין ארוך יותר, וככל שהוא רווי ביותר מאבקים, כך טובת הילדים תפגע יותר. היתרון הבולט ביותר של גירושין בהסכמה, הוא שבאמצעות הפחתת המאבקים וקיצור הליך הגירושין, ניתן להצליח לשמור על טובת הילדים.

גירושין בהסכמה ללא מאבקים כספיים

הליך גירושין המתנהל בערכאות השיפוטיות הוא הליך גדוש במאבקים, ובעיקר מאבקים כספיים: מאבקים על הבית, על העסק המשותף, על הדירה שהתקבלה בירושה, מאבקים על חלוקת המיטלטלין המשותפים, העלמה של רכוש, העלמה של כספים מהחשבון המשותף, מאבקים על גובה תשלום המזונות, העלמה של הכנסות, ואלו רק קמצוץ מהמאבקים הכספיים הרבים בגירושין.

בתיווך של עורך דין לענייני גירושין, תוכלו להגיע להסכמות על אופן חלוקת הרכוש ביניכם, באופן הוגן וצודק, ולחסוך מאבקים כספיים רבים.

גירושין בהסכמה חוסכים לכם הליכים קשים בבית הדין הרבני

גירושין בהסכמה חוסכים לכם הליכי שלום בית בניגוד לרצונכם

כשאחד מבני הזוג מסרב לגירושין, הוא עשוי להגיש תביעה לשלום בית, ואז הליך הגירושין בבית הדין הרבני עשוי להתעכב. בית הדין הרבני נוטה לעודד שלום בית בין בני זוג, כל עוד התביעה היא כנה, ולא מוגשת בחוסר תום לב.

חשוב לדעת שאם תסרבו להליך לשלום בית, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוגדרים כאשמים בפירוק הנישואין. אמנם בית הדין הרבני עשוי לחייב בגירושין כפי שרציתם, אך תאלצו לשלם על כך בתשלום מזונות אישה וכתובה, ומנגד נשים עלולות להפסיד את זכויותיהן למזונות אישה וכתובה.

גירושין בהסכמה בבית הדין הרבני יחסכו לכם הליכי שלום בית בניגוד לרצונכם, ויקלו על הליך הפרידה הקשה ממילא.

גירושין בהסכמה חוסכים לכם הליכי בירור אשמה ועילת גירושין

הליך הגירושין בבית הדין הרבני, יכול להיות הליך מורכב וקשה רגשית. כאשר אחד מבני הזוג מסרב לגירושין, בן הזוג המבקש להתגרש, נדרש להוכיח שיש לו עילת גירושין מוצדקת. עילת גירושין בוחנת את האשמה של בני הזוג בפירוק הנישואין. חיטוט בפצעי העבר, חשיפת בגידות והטחת האשמות זה בזו, יחריפו את המאבקים בין בני הזוג באופן ניכר.

גירושין בהסכמה בבית הדין הרבני, יחסכו לכם את הליך בירור האשמה בפירוק הנישואין, שעשוי רק ללבות את האש ביניכם.

גירושין בהסכמה בבית הדין הרבני, יחסכו לכם את הליך בירור האשמה בפירוק הנישואין

גירושין בהסכמה מחזירים לכם את השליטה על המשפחה שלכם

בגירושין ללא הסכמה הערכאות השיפוטיות הן שמכריעות ומחליטות על חיי המשפחה שלכם, מלמעלה. אמנם תנתן לכם הזכות להביע את עמדתכם, אך ההחלטה הסופית על חיי המשפחה שלכם, היא של הטריבונל המשפטי, ואתם כפופים לה.

גירושין בהסכמה מחזירים לכם את השליטה על חיי המשפחה שלכם. את המחלוקות ביניכם עדיף לנסות ליישב בהסכמה בתיווך של גורם חיצוני אובייקטיבי, מאשר לקבל החלטה מלמעלה.

בדיוק כפי שאתם החלטתם כיצד יתנהלו חייכם בזמן הנישואין, והגעתם להסכמות גם בנושאים השנויים במחלוקת ביניכם, בגירושין בהסכמה תזכו להמשיך לקבוע יחד, כיצד יתנהלו החיים שלכם לאחר הפרידה.

גירושין בהסכמה לטובת כל בני המשפחה

בשורה התחתונה, גירושין בהסכמה הם הדרך הטובה ביותר לנהל את הליך הגירושין. לגירושין בהסכמה יתרונות רבים, כשהמרכזיים ביניהם הם שמירה על טובת הילדים וחסכון בזמן, כסף ומאבקים, מה שיהפוך את ניהול הליך הגירושין לטוב יותר עבור כל בני המשפחה.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף