Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



איך מתחילים הליך גישור בגירושין? [מדריך משפטי]

גישור גירושין הוא הליך שהפך להיות נפוץ עם השנים והעלייה במספר הזוגות המתגרשים.

ההליך מאפשר לכם להצליח לפתור ביניכם את נקודות המחלוקת, מבלי להיקלע לסכסוך משפטי בערכאות השיפוטיות. החלטתם שאתם רוצים להתגרש, אבל אינכם יודעים כיצד לעשות זאת ולצאת מזה בשלום? גירושין אינם חייבים להתנהל כמלחמה עקובה מדם. לפניכם כל המידע הנחוץ לכם כדי להתחיל בהליך גישור בגירושין.

תוכן עניינים

למה מומלץ לבחור בהליך גישור גירושין?

הליך גישור גירושין הוא הדרך המהירה ביותר להתגרש

בעוד הליך גירושין בערכאות השיפוטיות לוקח בממוצע בין שנה וחצי לשנתיים, הליך גישור גירושין לרוב לוקח מספר חודשים. ככל שתגיעו ביניכם להסכמות מהר יותר, כך משך הגישור יהיה קצר יותר.

גישור גירושין הוא הדרך הזולה ביותר להתגרש

בעוד בערכאות השיפוטיות הליך הגירושין יעלה לכם עשרות עד מאות אלפי שקלים, הליך גישור גירושין עולה אלפי עד עשרות אלפי שקלים בממוצע.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השליטה נשארת בידיים שלכם

בעוד בהליך גירושין בערכאות השיפוטיות ההחלטות ניתנות על ידי הערכאה השיפוטית בין אם תרצו בהן ובין אם לאו, הליך גישור גירושין מותיר את השליטה על החיים שלכם, בידיים שלכם. בהליך גירושין בהסכמה, הסכמה היא מילת המפתח, וכל הוראה בהסכם שתחתמו עליה, תהייה לאחר הסכמה של כל אחד מהצדדים.

הליך גישור גירושין הוא לטובת הילדים

בעוד הליך גירושין המתנהל בערכאות השיפוטיות הוא מלא מלחמות, מאבקים, סכסוכים וחיכוכים, הליך גישור גירושין הוא לרוב הליך המתנהל באופן רגוע יותר, ונקודות המחלוקת הן ממוקדות. הליך גירושין המתנהל במינימום סכסוכים פוגע הרבה פחות בטובת הילדים, ומאפשר לכם לעזור להם ולדאוג לקשיים שהם חווים מעצם הגירושין.

הליך גישור גירושין משאיר פחות משקעים בין בני הזוג הנפרדים

בעוד הליך גירושין בערכאות השיפוטיות הוא מלחמתי וכל צד מנסה “לנצח” את הצד השני, הליך גירושין בהסכמה הוא הליך של שלום, מטרתו ליישב את הסכסוך ולהגיע לפתרונות המוסכמים על שניכם.

זכרו שלאחר כלות הסופה, נותר לכם בית לדאוג לו, ואתם נשארים בני משפחה והורים לילדים המשותפים שלכם. אתם לא רוצים מאבקים שיכלו את כל הכוחות שלכם, ויקשו עליכם להתגבר על הפרידה, ואתם לא צריכים שהליך הגירושין יכלה כל חלקה טובה במשפחה שלכם.

גם אם לא תקבלו את כל מבוקשכם, שכן זוהי דרך הפשרה, ניהול הליך גישור גירושין יאפשר לכם לשמור על הכוחות שלכם, ישאיר פחות משקעים ביניכם לבין בן הזוג לשעבר ויאפשר לכם להמשיך להתנהל כהורים מיטיבים לילדים שלכם.

כיצד לבחור מגשר בהליך גישור גירושין?

בחירת המגשר היא משימה מורכבת וחשובה מאין כמוה. מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ, להכיר את המגשר בטרם להליך הגישור, ולראות שאתם מתחברים אליו. כמו כן מומלץ לבחור במגשר שהוא עורך דין לענייני גירושין, והוא בעל ניסיון בסכסוכי גירושין.

מגשר שהוא עורך דין לענייני גירושין יוכל לנסח לכם הסכם גירושין צופה פני עתיד, למנוע מכם לעשות טעויות בהסכם הגירושין, וימצה את כל הזכויות המגיעות לכם בגירושין.

כיצד מתנהל הליך גישור גירושין?

הליך גישור גירושין נפתח בפגישת הכרות בה תעלו את כל ההסכמות שהגעתם אליהן מראש, כמו כן כל צד יעלה את הצרכים שלו. המגשר יקיים עמכם פגישות יחד ולחוד במידת הצורך, וינסה לזקק את נקודות המחלוקת העיקריות ביניכם.

לאחר מכן המגשר יציע לכם מספר פשרות ופתרונות למחלוקות ביניכם, וככל שיעלה הצורך ינסה להציע פתרונות נוספים לגיבוש הסכם הגירושין. לאחר שבני הזוג יגיעו להסכמות, ינוסח הסכם הגירושין, ובני הזוג יחתמו עליו ויגישו אותו לאישור הערכאה השיפוטית.

חשוב לדעת שהשליטה בהליך הגישור היא כולה בידיים שלכם. הליך הגישור אינו מחייב, ובכל רגע אתם רשאים לסרב להמשיך עם הליך הגישור, ולהפסיק את ההליך. כמו כן התוכן שמסרתם בהליך הגישור נמצא תחת סודיות, ולא ישמש כנגדכם בהליך משפטי שיתנהל בערכאות השיפוטיות.

האם ניתן להתחיל הליך גישור גירושין גם לאחר שנפתחה תביעת גירושין?

בהחלט. בכל שלב של הליך הגירושין, ניתן לפנות להליך גישור גירושין. ניתן לפנות לגישור בטרם הפנייה לערכאות השיפוטיות ולחסוך כסף וזמן רב, אך ניתן לעשות זאת גם במועד מאוחר יותר.

הליך תביעת גירושין מתחיל בבקשה ליישוב סכסוך. במהלך הליך יישוב הסכסוך תקבלו מידע, ותוכלו להסכים לפנות לגישור גירושין ולעכב את ההליכים בערכאות השיפוטיות, להגיע להסכם גירושין ולהתגרש בהסכמה.

גם אם במסגרת הליך יישוב הסכסוך לא הסכמתם על גישור והתחלתם לנהל תביעות גירושין, אתם יכולים בכל שלב בהליך לפנות לגישור גירושין, להגיע להסכמות ולבקש מהערכאה השיפוטית לאשר אותן ולתת להן תוקף של פסק דין.

להתגרש בשלום

בשורה התחתונה, הליך גישור גירושין הוא הדרך הטובה ביותר לסיים את הנישואין. גירושין אינם חייבים להיות מלחמה נטולת מעצורים, סיימו את הנישואין בדרכי נועם והתגרשו בשלום בהליך גישור גירושין.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף