Lowforum_MainPic הליכי גירושין
Lowforum_MainPic הליכי גירושין
פנייה לייעוץ אישי



סטטיסטיקות: מי מתגרש יותר?

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינת ישראל, זוג מתוך ארבעה זוגות עתיד להתגרש. אז מה הסיכוי שתתגרש ומה הסיבה לכך? בואו לגלות, נעמוד על מספר סטטיסטיקות מעניינות במיוחד.

תוכן עניינים

גירושין בישראל לעומת גירושין בחו”ל

שיעור המתגרשים במדינת ישראל בשנים האחרונות במגמת עליה, עם זאת יש מקום לאופטימיות, שכן הסטטיסטיקה במדינת ישראל עדיין מתונה לעומת רוב מדינות העולם.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

דוגמא לכך, היא כי בזמן שבארה”ב שיעור הגירושין עומד על 3.8 במדינת ישראל, הוא עומד על 1.8.

אגב, באשר לערים שבהן אחוז הגירושין הגבוה ביותר, ירושלים זוכה במקום הראשון ותל אביב במקום השני, את הרשימה סגרה טירת הכרמל במקום האחרון.

זוגות עם ילדים לעומת זוגות ללא ילדים

המצב פה מאוד מעניין.

הסטטיסטיקה מראה כי 23% מהזוגות שבחרו להתגרש הם ללא ילדים.

בקרב זוגות עם ילדים, המצב הוא כזה – לאחר הילד הראשון הסיכוי להתגרש הוא 17.7%, עם זאת לאחר הילד השני הסיכוי להתגרש עולה ל 27.1%.

לאחר הבאת הילד השלישי הסיכוי לגירושין פוחת ל20.1% והבאת הילד הרביעי ומעלה מפחית את הסיכוי ל 11.2%

כלומר, ניתן להסיק מכך כי כשאין ילדים הכי קל לפרק את החבילה. באשר לזוגות עם ילדים, ניתן להסיק כי לאחר הבאת הילד השני משהו קורה, הקשיים עולים ובמקרים רבים לא ניתן להתמודד איתם, אולם אם כן התמודדתם איתם הסטטיסטיקה מראה כי מפה והלאה, סיכוייכם להתגרש נמוכים בהרבה.

נישואים בשנית לעומת נישואים בפעם הראשונה

מחקרים מראים כי זוגות שנישאו פעם שניה, נמצאים בסיכון גבוה להתגרש.

למה? ניתן להסיק כי המבנה המשפחתי בנישואים שניים מסובך, במרבית המקרים הזוגות מבוגרים בכדי להביא ילדים משותפים והם נדרשים לייצר מבנה משפחתי שיתאים להם ולילדיהם, מצב מורכב שלא תמיד עומד במבחן הזמן.

גירושין בקרב זוגות בעלי הכנסה גבוה לזוגות המתקשים כלכלית

על פי הסטטיסטיקה בישראל, שיעור הגירושין גבוה יותר בקרב זוגות בעלי הכנסה נמוכה לעומת זוגות בעלי הכנסה גבוה. בעבר, בישראל הגירושין נחשבו לפריבילגיה שרק המעמד הגבוה זכה בו בשל ההוצאות הכרוכות בכך, אולם המצב השתנה והתהפך.

כשיש מחסור בכסף, בעיות רבות עולות גם אם קיימת אהבה גדולה, מתחילים להתחשבן זה עם זו ולשים לב להוצאות של כל אחד, דבר העלול להעכיר את האווירה בבית.

גירושין בקרב בני זוג בעלי תואר אקדמי לעומת בני זוג ללא תואר אקדמי

הסטטיסטיקה בישראל מראה כי במצב בו אף אחד מבני הזוג לא למד הסיכוי להתגרש עומד על 11%, לעומת זוגות שאחד מהבני זוג בעל תואר אקדמי, הסיכוי להתגרש עומד על 10%. נראה כי הסיכויים יחסית זהים.

נישואין בגיל צעיר לעומת נישואין בגיל מאוחר

מחקרים מראים כי ככל שהתחתנת צעיר יותר הסיכוי שתתגרש גבוה יותר. בציבור החילוני בישראל, 50% מהנשים נישאות עד גיל 27.5 וגברים בגיל 30.5. ניתן להניח כי הסיכוי הגבוה לגירושין במקרים בהם הצדדים נישאו לפני גילאים אלה, נעוצה במוכנות הנפשית שלהם.

כשאתה מתקרב לגיל 30, אפשר להגיד שאתה מתעצב ויותר מוכן לחיים הבוגרים, לעומת החלטות שקיבלת בתור צעיר.

זוגות בעלי רשתות חברתיות לעומת זוגות ללא רשתות חברתיות

זוגות בעלי רשתות חברתיות חשופים משמעותית יותר לפיתויים ולבגידות. בנוסף לכך, שהם עסוקים בטלפון שלהם יותר מזמן איכות זוגי. חוסר תשומת לב וההשקעה הפחותה מעלים את הסיכוי לפרידה.

חרדים לעומת דתיים וחילוניים


בקרב חילוניים הגיל הפופולרי אצל נשים הוא 27.5 וגברים 30.5.

בקרב דתיים לאומיים הגיל הפופולרי אצל נשים 22 וגברים 24.

בקרב הציבור החרדי הגיל הפופולרי אצל נשים 20 וגברים 22.

אחוזי הגירושין בישראל עלה בשנים האחרונות אצל החילונים והחרדים אבל לא אצל הדתיים!

דבר המעיד כי מוסד המשפחה בקרב הדתיים לא עבר שום הליך של מודרניזציה, הנתון המפתיע על החרדים הוא ככל הנראה בשל הגיל הצעיר בו הם מתחתנים.

המסקנה היא כי ככל הנראה כשמתחתנים צעירים יותר, מתגרשים מהר יותר. אז בעצם הציבור החרדי בבעיה כי ככל שאתה שמרן יותר תתחתן צעיר יותר אבל ככל שתתחתן צעיר יותר סיכוייך להתגרש גבוהים יותר.

אל תלחצו מנתונים אלה כמובן שמדובר בסטטיסטיקה בלבד וכל מקרה לגופו. הכי חשוב תשמרו על הזוגיות שלכם, תטפחו אותה ותכבדו אחד את השנייה ואז הסטטיסטיקה פחות מעניינת.

*האמור באתר הליכי גירושין Lowforum נכתב על מנת לתת לגולש מידע ראשוני מקצועי – אך אינו מתיימר להיות מעודכן או מקיף. אין לראות באמור כתחליף לייעוץ משפטי והעושה זאת – עושה באחריותו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2315790
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף